szybka-kasa

Witam :) !

Jeśli inspirujesz się moimi pracami, wstaw link do mojego bloga. Potraktuje to jako podziękowanie za włożony trud oraz wysiłek w swoje prace. Wszystkie prace zawarte na moim blogu, profilu fb czy fanpagu są mojego autorstwa oraz pomysłu i nie zezwalam na kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody ! Gdy na kimś się wzoruję zaznaczam to. Dziękuję za zrozumienie.

Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, marca 14, 2016

Jak zrobić kielich komunijny z origami modułowego, 3d.

Dobry wieczór,

postanowiłam dziś zrobić dla Was kurs na kielich komunijny metodą origami modułowe. Już rok temu miałam zapytanie na kurs, ale jakoś nie chciało mi się go zrobić.

Jak wiecie ja od razu sklejam swoje prace klejem typu vicol, wikolowy. Taki klej kupicie np w sklepie z tapetami, obi lub inny budowlany.

Ten kielich zrobiłam z modułów wielkości a4 / 8. Możecie zrobić z mniejszych modułów, wyjdzie po prostu mniejszy :)

Zaczynamy od postawy z 30 szt modułów w jednym rzędzie.

tutorial kielich komunijny, schemat, kurs, papier, origami, 3d, modułowe

Odwracamy ją jak poniżej na zdjęciu i dalej wkładamy moduły.

papier, komunia, pamiatka I Komunii Świętej,

Nie przejmujcie się jeśli będzie Wam się to trochę rozchodziło jak poniżej na zdjęciu, z każdym kolejnym rzędem powinno być zdecydownie lepiej. Pamiętajcie też, że robiąc obojetnie jaką figurkę czasami trzeba kształtować te moduły a nie tylko wpychać jeden na drugi.

kielich komunijny, origami modułowe, msza,

Na zdjęciu niżej widać trzeci rząd.

tutorial, schemat, kurs na kielich komunijny

Czwarty rząd zaczynamy robić tak, że do jednego modułu wchodzą dwa, na zdjęciu myślę, że jest to bardzo widoczne :)

tutorial na kielich komunijny, tutorial pamiatka komunii

I kolejny rząd...

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

I kolejny....

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Gdy mamy kolejne cztery rzędy , odwracamy moduły jak poniżej na zdjęciu.

jak wykonac pamiątke komunijną

Dzięki temu, że daliśmy rząd odwróconych modułów to nam się zwężyć powinno . I na te odwrócone moduły wkładamy już normalnie, patrz zdjęicie niżej.

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Tak złożyliśmy 7 rzędów ( możecie zrobić więcej lub nawet mniej rzędów w górę, ja robiłam na wyczucie ). I znów odwaracamy moduły.

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Teraz wkładamy moduły jak na zdjęciu niżej, czyli jeden moduł ma mieć dwa, wkładamy tylko w jedną dziurkę ;) 

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Może tu na zdjęciu niżej widać lepiej o co mi chodzi.

klej vicol, pamiatka, zrób to sama, komunia

Tak to powinno wyglądać jak niżej. Ma być raz więcej modułów. Pamiętaj aby od razu próbować delikatnie kształtować moduły.

komunia tutorial, kurs,

Widok z góry.

kielich komunijny biały, papier

I dokładamy kolejny rząd, po jednym module.


I kolejny rząd...

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Kolejny... Tak to z początkiem rzędów wygląda.

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Robiłam na wyczucie ten kielich , w sumie tu u góry wyszło mi rzędów siedem. A gdy mam już te siedem rzędów dokładałam po dwa moduły do jednego, czyli znów powinno byc ich raz więcej. Patrz zdjęcie niżej.

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Tak powinien wyglądać juz gotowy kielich komunijny wykonany z papieru metodą origai 3d, modułowe, segmentowe...

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Powiem Wam, że widziałam wiele kielichów z origami modułowego, jednak nigdzie nie spotkałam się ze schematem, kursem, tutorialem... 

Jak zrobić kielich komunijny - origami modułowe.

Dlatego powstanowiłam zmotywować się i zrobic kurs dla tych chcących go wykonać. Wiem, że mogłam się opierać na kielichach wykonanych dzięki koleżankom, kolegom po "fachu" ale wolałam nie kopiować prac innych tylko zrobic swój własny kielich, myslę, że mi się udało.

Oczywiście Wam może wyjść troszkę inny, możecie tylko tym kielichem się zaispirować i dodać coś od siebie aby był jeszcze ładniejszy niż mój :)

26 komentarzy:

  1. Jestem Pani ogromnie wdzięczna, że zrobienie tego kursu zajęło Pani rok. Bardzo mi Pani pomogła w robieni tego kielicha rok temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kursy robię jak mam na to chęci. Gdy ktoś pyta staram się odpowiadać, jednak nie będę każdemu podawać wszystko jak na tacy. Czasami to się czuję tak, że to ja mam myślec za kogoś :/ No sorry ale automatem nie jestem...

      Usuń
    2. Ma Pani rację , autorka origami nie może robić od tak rzeczy, a jednak próbuje wykonywać figury na "zamówienie".:/

      Usuń
    3. Figurki na "zamówienie" a nie kursy, schematy, tutoriale... na zamówienie. To jest róznica.

      Usuń
  2. Nie wiem czy Pani wie, ale origami jest sztuką polegającą na składaniu rzeczy (tylko) z papieru (m.in. nie używa się kleju).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale o tym wiem, jednak ja uzywam kleju dla stabilności danych rzeczy :) Nie chcę aby się po jakimś czasie rozwalały ;) Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Kleju nie stosuje się przy origami klasycznym. Modułowe - będące jedną z odmian może być klejone, w celach zachowania modelu/jego przewożenia/wystawowe. Nie wyobrażam sobie np. sytuacji, w której moje modele miałyby być nieklejone - przechodziłam to i aż serce się kraja co z nich zostało (uroki dzieci w domu, gości - "trzeba dotknąć" bo jak tylko patrzeć). Więc rozumiem w 100% autorkę tego bloga :) nie po to się robi coś długo i żmudnie, aby miało się rozlecieć. Pozdrawiam, piękne modele!

      Usuń
    3. Otóż to ! :) Dziękuję , miłego dnia życzę :)

      Usuń
  3. Jak Pani dodaje napisy na tych zdjęciach,moim zdaniem jest to potrzebne,?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu podpisuję swoje zdjęcia, jest to potrzebne aby inni nie kopiowali moich zdjęć, bo to zwyczajna kradzież.

      Usuń
  4. Uważam ze dzięki kursom pomaga pani i pokazuje jak robić różne modele niektórzy nie umieją sami z wyobraźni czegoś stworzyć

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry ja mam pewien problem w robieniu kielicha
    Bo w czwartym rzędzie wkłada pani 2 moduły do jednego ale mi się
    to nie udaje tylko te kawałeczki się po prostu mi rozwalają i nic z tego

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)
      Hmm nie powinny się rozwalać, może spróbuj zrobić czwarty rząd, piaty.... i zobaczyć czy w kolejnych rzędach się dalej rozwala. Czasami jest tak, że ( szczególnie na początkowych rzędach ) nam się cały rząd modułów rozchodzi dopiero w kolejnych rzędach nam się wszystko trzyma, jest bardziej stabilne.

      Usuń
  6. Dzień dobry ile kosztuje taka myszka Minnie
    Pozdrawiam blog naprawdę fajny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry :)
      Prosze napisać do mnie e-maila ewuska585@o2.pl

      Usuń
  7. dziękuję za radę
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. jakiej wielkości jest ten kielich

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.jak wykonać hostię?😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najbliższych dniach jak będę wykonywać kielich , zrobię kurs na hostię.

      Usuń
  10. Okolo ile modolow jest potrzebnych zeby zrobic taki kielich? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okolo ile modolow jest potrzebnych zeby zrobic taki kielich? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam idzie sobie policzyc bo pisze ile sztuk modulow ma kazdy rząd 😉 okolo 750 szt...

      Usuń
  12. Jakiej wielkości jest ten kielich?

    OdpowiedzUsuń

Dziekuję za kazdy pozytywny komentarz, to motywuje do dalszego działania :)