szybka-kasa

Witam :) !

Jeśli inspirujesz się moimi pracami, wstaw link do mojego bloga. Potraktuje to jako podziękowanie za włożony trud oraz wysiłek w swoje prace. Wszystkie prace zawarte na moim blogu, profilu fb czy fanpagu są mojego autorstwa oraz pomysłu i nie zezwalam na kopiowanie oraz rozpowszechnianie bez mojej zgody ! Gdy na kimś się wzoruję zaznaczam to. Dziękuję za zrozumienie.

Łączna liczba wyświetleń

wtorek, grudnia 30, 2014

Ciasto żyrafa ( rolada )

Dzień dobry :)

Co u Was słychać?

Ja nadal składam moduły i coś postaram się zrobić z nich nowego :)

Dziś po raz pierwszy upiekłam ciasto żyrafa i powiem Wam, że smakuje rewelacyjnie !!

Wiem, blog prowadzę o swojej pasji jaką jest rękodzieło głównie origami modułowe. Jednak dziś chcę pochwalić się swoim ciastem o nazwie żyrafa , bo ja i ciasto to zazwyczaj zakalec hahahaha :D  Nigdy mnie do tego nie ciągnęło jednak za namową męża trzeba próbować "osłodzić" sobie życie hehe ;)


Jeszcze się chłodzi ale już teraz wiem, że do jutra będzie miało ciężko dotrwać hehe

Moim zdaniem powinnam dodać więcej bitej śmietany , ale jak na pierwszy raz to wyszło super :)


Całość prezentuje się tak :)

Podaję przepis:

Ciasto:

5 jajek
6 łyżek cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
80 ml wody
45 ml oleju
2 łyżki naturalnego kakao

Masę robiłam tak, że ubiłam na sztywno śmietanę 30% dodałam trochę Dr.Oetker Masa Śmietanowa o smaku maliny.

Wcześniej ubiłam 5 żółtek z 3 łyżkami cukru. Dodałam mąkę, wodę, olej. Wszystko wymieszałam na jednolitą masę. Białka ubiłam na sztywną pianę ze szczyptą soli i 3 łyżkami cukru. Dodałam ubite białka do masy jajecznej i wymieszałam łyżką delikatnie.. Na dużej blasze z piekarnika rozłożyłam papier do pieczenia, posmarowałam delikatnie olejem i zrobiłam z masy ciasta cętki. Piekarnik rozgrzałam do 180C , ciasto wyłożone na blasze wstawiłam do piekarnika na 3 minuty. Po podpieczeniu wyjęłam, poczekałam aż wystygnie. Do reszty masy jajecznej wsypałam 2 łyżki kakao i wymieszałam delikatnie łyżką. Gdy ciasto ostygło napełniłam puste miejsca masą kakaową a resztę ciasta wylałam na całą blachę. Piekłam 15 minut w 180C.

Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika, przykryłam ściereczką odwróciłam, zdjęłam papier do pieczenia delikatnie, zwinęłam ciasto w roladę, zaczynając od dłuższego boku. Odstawiłam do wystygnięcia.

Następnie jak pisała wyżej Ubiłam śmietanę 30% dodałam Dr.Oetker Masa Śmietanowa o smaku maliny. Do środka można dodać różne owoce, banan, brzoskwinie, maliny i inne...

Tym ciastem chcę Wam życzyć słodkiego Nowego Roku 2015 , abyście byli zdrowi, uśmiechnięci. 

Życzę smacznego :)

Źródło inspiracji: uwielbiamgotowac .

1 komentarz:

Dziekuję za kazdy pozytywny komentarz, to motywuje do dalszego działania :)